Beach life!! Volop genieten! - Reisverslag uit Phi Phi Don, Thailand van Kim Iperen - WaarBenJij.nu Beach life!! Volop genieten! - Reisverslag uit Phi Phi Don, Thailand van Kim Iperen - WaarBenJij.nu

Beach life!! Volop genieten!

Door: Kim

Blijf op de hoogte en volg Kim

05 Januari 2016 | Thailand, Phi Phi Don

Zoooo hallooo lieve mensen, hoe staat het met de goede voornemens?? ;-)

Die van mij zijn inmiddels wel duidelijk toch? :-p Afgelopen dagen me er weer goed aan gehouden! :)

Zaterdag ochtend een ontbijtje met "a view" op Koh Yao Yai.
Die dag moest ik even van bungalow wisselen, no problem, hoe meer ik zie hoe beter tegenwoordig haha.

Ik liep mee met die lieve Pond (dochter van het gezin dat het resort runt) en heb mn spullen verhuisd.
Toen kwam ze erachter dat ze geen sleutel meer had van de nieuwe bungalow waar ik verbleef. Oeps....hihi (aldus Pond haha)
Na een paar telefoontjes vroeg ze of het goed was dat ik vanmiddag de sleutel kreeg.
Ik vroeg me af of dat veilig was omdat mijn spullen daar nu stonden. Pond vertelde dat eigenlijk niks wordt afgesloten hier en ze nog nooit problemen hadden gehad. Ok, al snel was ik daar wel ok mee.

Had een scooter gehuurd voor die dag dus wel mijn paspoort en geld meegenomen maar de rest geloofde ik wel.

Pond is zo grappig, ze lacht de hele tijd en vertelt verhalen over wat ze hier mee heeft gemaakt. Ze is fantastisch, allemaal hier trouwens, ze staan echt 24/7 voor je klaar, niets is te gek!!

Ok...spullen dus verhuisd...ritje op de scooter is het volgende....Het eiland verkennen!!
Het leek makkelijker dan het was, een grote weg en kleinere weggetjes die daar vandaan lopen...Op de kaart dan.
In het echt ziet het er een beetje anders uit haha.
Maar geen paniek, ik wist dan op een gegeven moment niet zo goed waar ik was, maar ik ben op een eiland, kan niet verder dan het water en ik heb een kaart die ik aan mensen kan laten zien als ik echt geen zin meer heb in rondjes.
Oh ja...als laatste optie heb ik nog internet,  maar dat is zo niet leuk :p

Uiteindelijk ontzettende mooie uitzichten gehad en heerlijk een paar uur rond gereden. Beltegoed aangeschaft bij een winkeltje dat ik tegen kwam en genoten van elk stukje landschap.

Op maar één plek onderweg heb ik mn scooter echt op slot gezet (ipv alleen de sleutel eruit te halen), zijn ze hier niet gewend maar ik blijf toch een Hollander hè haha.

Juisttt...Toen ik terugkwam bij de scooter werkte dat slot toch echt anders dan bij mijn eigen scooter...ik kon mn sleutel nergens meer in doen. Uhmmmm ja, ok en toen.....

Nouuuuu, dan zitten er gewoon mannetjes te grinniken om een blondje uit Europa die loopt te sukkelen met haar scooter!! Hahaha, lol dat ze hadden ;)! Maar wanneer je ze lief aankijkt helpen ze je dan wel weer uit de brand!! Jippieeee ;-)

Blijkt dus aan de achterkant van de sleutel een soort kruiskop achtig iets te zitten waarmee je het sleutelgat weer tevoorschijn tovert.....Ook weer geleerd!!! :-D
Mannetjes bedankt en mn weg vervolgd.

Uiteindelijk terug bij het resort vooral genoten van het fantastische uitzicht met een drankje erbij.

Daar mocht je pakken wat je wilde en schreef dit in een boekje met je bungalow nummer erop. Aan het eind van je verblijf reken je dit dan af. Wat een vertrouwen hè, erg mooi!!
Ik genoot er nog ff van want de volgende ochtend was het alweer tijd...Tijd om te verhuizen naar het volgende paradijs....Koh Phi Phi!! :-)

Speciaal heeeeeel vroeg mn wekker gezet om naar de opkomst van de zon te kijken, was op advies van Pond. Dat was zeker de moeite waard, wat een fantastsich gezicht met al die kleuren op die hoogte!!
Nog heel even teruggekropen en daarna gaan ontbijten zodat ik op tijd klaar was om naar de ferry te gaan.

Songthaew, speedboat, het wordt allemaal normaal. En dan...normaal gesproken....weer een songthaew of taxi achtig iets...maar aangekomen op Phi Phi was dit dus niet hoe het ging haha.

Ik kon gaan lopen, alleen geen idee welke kant op. Maar natuurlijk waren er mensen die me wilden helpen. Bepakt en bezakt door de kleine winkelstraatjes op zoek naar de juiste plek, liep ik opeens Nickie tegen het lijf!!! (Ik had Nickie ontmoet op mijn eerste avond in Green Tulip House in Chiang Mai!!) Echt bizar toevallig!!

Afgesproken die avond iets te doen, daarna mn zoektocht naar mn hotel voortgezet. Uiteindelijk na een half uur lopen, kwam ik aan op bestemming. Koh Phi Phi viewpoint resort!! Wat een top locatie!

Ik was vroeg dus mijn kamer was nog niet klaar. Geeft niks, ik ga wel bij het zwembad liggen :-) Het zwembad had uitzicht op de oceaan en het strand, zo heerlijk relaxen daar!!
Tussendoor paar keer contact gehad met Nickie en besloten elkaar te ontmoeten boven op het viewpoint, rond 18uur voor de zonsondergang. WAT EEN WORK OUT!!!!

De eerste trappen waren al zwaar, ik zweette op plaatsen waarvan ik niet wist dat het kon haha. Daar ff gezeten omdat ik dacht dat dat t was....bleek ik nog verder omhoog te moeten haha, dommie!!

Onderweg naar boven zag ik daar Nickie al staan. Het was een prachtig gezicht zo vanaf daar. 3km hoog als ik de bordjes mag geloven!

Samen met Nickie en Lars (Nederlandse jongen die Nickie had leren kennen) de tocht naar beneden gemaakt en samen met Nickie gezellig iets gegeten.
Daarna is Lars weer aangesloten om samen het feestgedruis op het strand op te zoeken.

Toffe vuurshow met hele goede muziek en daarna een dansje gewaagd. Strandfeestjes zijn de beste!! :-)

Het was eb dus je kon ook nog een heel eind de zee "in lopen", nice!!
Alweer tijd voor afscheid en heerlijk geslapen.

Maandag ontbijt niet in het hotel gedaan maar beetje gekeuveld door de straatjes en een papaya smoothie gehaald. Jummie!!!
Daarna toch echt weer tijd voor zon en zwembad.
Maandag was ik alweer drie weken van huis, dus ik moet het er echt nog ff van nemen!!

Dinsdagochtend de ferry naar Krabi!!
Dit keer had ik het beter voor elkaar, mn bagage werd naar de pier gebracht dus ik hoefde niet te sjouwen :-)

Na twee uur op de boot, aangekomen in Krabi.
Daar had ik afgesproken met Nickie om samen haar laatste uurtjes in Krabi iets gezelligs te doen. Lekker geluncht en weer gekletst alsof we elkaar al heeeeel lang kennen (elkaar zo'n 8uur in totaal gezien ons hele leven haha) is echt bijzonder hoe dat hier gaat!

Na deze keer scheidde onze wegen in Thailand echt voor goed, Nickie ging naar het bus station om de bus te pakken naar Bangkok, waarna ze weer Nederland terug gaat.
Ik ging op zoek naar een taxi om me naar Ao Nang te brengen. Ik kwam twee meiden uit Engeland tegen, net zo bepakt en bezakt als ik en we raakten aan de praat. (Stoeptegel of lantaarnpaal?? ;-))

Toevallig moesten we naar dezelfde plaats dus besloten we een taxi te delen, scheelt weer geld en het is een gezelliger ritje!!

Bestemming: Glur Hostel Ao Nang, Krabi!
Eigen kamer, badkamer en toilet op 1 minuut lopen op het complex...dat wordt lachen vannacht, moet gemiddeld wel zo'n drie keer haha.

Maar goed....al die jungle geluiden zijn we nu wel gewend en de gekko's zijn mn beste vriend, die pakken mn vijanden zoals de spin en de tor :-p

Na wat uitzoek werk over de buurt ben ik de hort op gegaan.
Opnieuw ook voor mijn geheime missie...en wat zijn er stappen gezet!!! ZO LEUK!! :-)

Aan het strand nog ff gebeld met di papsie en daarna nog een verrassingsbelletje aan fam. Zee ;-) Ik wist precies hoe Irene ging reageren, GOUD haha.
Gezellig nog ff gekletst met Irinie en mams, waarna ik iets ben gaan eten.

Compleet gelukkig en met een dikke smile op mn gezicht zit ik nu in de algemene (buiten) ruimte dit te schrijven...Op naar de dag van morgen!!

Zo gek te bedenken dat ik volgende week rond deze tijd in het vliegtuig zit terug naar ons koude kikkerlandje. Verschil van 35 graden brrrr. 

Maar eerst dus nog een week volop genieten, net zoveel zoals ik de afgelopen weken al heb gedaan!!

Want genieten doe ik, van alles en iedereen, elke seconde weer!!

Dikke knuffel van mij!! ❤

  • 05 Januari 2016 - 17:00

    Suzan :

    Heb het al vaker verteld, maar enthousiasme spat van het scherm.
    Wat goud om te horen dat je zo geniet, en even niet aan de terugreis denken.
    Dikke knuf

  • 05 Januari 2016 - 18:41

    Barbara :

    Oh meid wat bewonder ik je lef om zo op reis te durven gaan. En je schrijft zo beeldend eigenlijk dat ik het bijna voor me zie. Geniet nog maar van het mooie thailand, heb ik weer wat leuks om te lezen!


  • 05 Januari 2016 - 22:02

    Irini:

    Lieve Kim, hier Irini, ja dat was echt GEWELDIG vanmiddag, je denkt, dat kan niet!!!!! Het fotoboek voor je ouders Tof gemaakt maar het zal een slap aftreksel MOETEN worden van wat jij nu meemaakt en dat is maar 4 weken(iets meer) en van je puppie en mummie een heel leven hihi. Wat een paradijs waar je nu zit en je bent al zo bruin, straalt (ook door de telefoon). Gister (maandagavond hier) zagen we bij Spoorloos een glimp van het land, prachtig, schoon en mooi, toevallig he? Ik hoef er niet meer naar toe, door jou verhalen en moooooiiie foto's heb heb ik door JOUW ogen een prima indruk van dit land gekregen, dank daarvoor.Ga zo m'n sokken aan doen en m'n bedje in(gevoelstemperatuur NU in onze slaapkamer -3 hihi. Een FANTASTISCHE week nog gewenst en geniet van alles (ben wel HEEL nieuwsgierig naar je geheime missie, stappen gezet?!?!) Liefs van de Zeetjes xxx

  • 05 Januari 2016 - 22:35

    Marianne:

    Leuk dat je steeds weer nieuwe mensen leert kennen, en dat je daar zo goed geholpen wordt door iedereen. En ehhhh ze geven hier eind deze week sneeuw op haha.
    Veel plezier nog komende week

  • 06 Januari 2016 - 09:14

    Marja:

    Mooi scootertje en nog mooiere plaatjes heb je geschoten.
    Genieten met een hoofdletter :)
    Joh Kim, je pakt strakkies geen souvenirs in je rugzak maar een van de locals.
    Handig zo'n personal assistant hihi
    Knuffel -x- Marja

  • 06 Januari 2016 - 11:04

    Tante Joke:

    Hoi Kim wat een reis wat een mooie foto's ik vind het zo spannend wat je doet zo in je eentje maar zo te lezen ben je niet de enige die dat in haar eentje doe,.en grappig dat je elkaar dan weer tegen komt. Geniet nog maar een weekje van dit prachtige land en een goede reis terug naar Nederland liefs joke xxx

  • 08 Januari 2016 - 12:35

    Astrid Verzijden:

    Hoi Kim,
    Net je verhaal gelezen....pffff, je moet wel afzien he......, zjatverpielekes wat geweldig!
    Geniet nog effies en maak nog meer mooie herinneringen!
    Een dikke toedelszzz xx

  • 10 Januari 2016 - 12:39

    Sanne:

    Bekijk nu pas echt alle foto's goed, wat een prachtige plaatjes! Zorg dat ze voor altijd in je herinneringen bewaard blijven, want straks mag je weer genieten van de Hollandse uitzichten en het o zo lekkere weer hier haha
    Xxxx Sanne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kim

Actief sinds 05 Dec. 2015
Verslag gelezen: 263
Totaal aantal bezoekers 5130

Voorgaande reizen:

14 December 2015 - 12 Januari 2016

Mijn reis door Thailand

Landen bezocht: