Last Christmas I gave you my heart!! - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Kim Iperen - WaarBenJij.nu Last Christmas I gave you my heart!! - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Kim Iperen - WaarBenJij.nu

Last Christmas I gave you my heart!!

Door: Kim

Blijf op de hoogte en volg Kim

28 December 2015 | Thailand, Chiang Mai

Lieve allemaal,

Volle buikjes van het kerstdiner? Hopelijk heeft iedereen leuke dagen gehad!!
Zoals de titel al zegt, ik ben verkocht!! Chiang Mai, Green Tulip House (mijn hostel), de mensen die ik deze dagen heb ontmoet, ik ben op alles en iedereen verliefd geworden, wat een heerlijke dagen!!

Donderdag dus lekker uitgeslapen en rustigaan de dag begonnen. Nadat Nickie opgehaald is om door de reizen, zijn Aileen, Julie en ik onze wandeltocht door Chiang Mai begonnen.
Uiteindelijke bestemming: The Riverside.
Dit restaurant wordt door heel veel mensen aangeraden op internet en we vonden dat we wel een beloning verdiend hadden na een paar uur banjeren door de leuke straten en over marktjes van Chiang Mai.:-p

We weten dat dat hier zo gaat maar schrokken toch bij het zien van de dieren in kleine emmers, bestemd als voedsel. Verschillende soorten vissen en schildpadden, grote en ook baby schildpadjes.

Aangekomen bij het restaurant, zag er echt onwijs leuk uit!!
Ik bestelde de gamba's met knoflook. Nou knoflook hadden ze!!! Ik denk dat er op elke gamba een teen knoflook zat. Beetje afgeschraapt omdat het teveel van het goede was, maar dan was het verrukkelijk!!
Toch is het komende week ieders eigen verantwoording bij mij in de buurt te komen of mijn kamer in te gaan, want niet alleen ik geniet dan na van de knoflook haha. ;)

We hebben tussendoor de plannen veranderd omdat we zo gezellig zaten te kletsen en het te laat vonden voor onze eerste plannen. Met een songthaew (soort pick up met twee banken achterin) terug naar het hostel gegaan, even gedoucht en wat gegeten. En opnieuw de grootste lol gehad met Stella, manager van het hostel. Wat een geweldig mens!!

Ze noemen je hier bij je voornaam, heel persoonlijk, het voelt als thuiskomen. Kim, hungry!?? Kim, look!! (Had ze een pinguïn op haar hoofd gezet omdat wij onze kerstmutsen op ons hoofd hadden :)) Ze is ontzettend vrolijk, lief en behulpzaam! Ze regelen hier alles voor je. Inclusief kaartjes voor de kickbox wedstrijden waar we donderdagavond heen zijn geweest. Leuk om te ervaren!!

We besloten de volgende dag een scooter te huren en vanaf 's ochtends lekker rond te toeren door de bergen hier. Eerste stop zijn we de berg op geklommen tot zover het kon. Wat een uitzicht!!
Bij elke stop werd het uitzicht indrukwekkender. En een van onze laatste stops was de Doi Suthep tempel op de berg. Het was een hele opgave om al die trappen op te lopen maar het uitzicht was weer gaaf!!

Na iets gegeten te hebben bij een klein tentje, besloten we de daling weer in te zetten. Ons hoogste punt was denk ik ongeveer op 2km. Te gek!!

Onderweg naar beneden kwamen we veel malloten tegen die langs ons scheurden. En dan kan je er op wachten...Een meisje wilde een bus inhalen (ook nog in een bocht!) En ging onderuit. Gelukkig zat er in de bus een dokter die haar meteen kon onderzoeken en het leek mee te vallen. Wij hebben nog geholpen met het verkeer te regelen om het ongeluk heen en hebben, toen we zeker wisten dat het meisje de hulp had die ze nodig had, onze tocht voortgezet.

De bedoeling was na het wegbrengen van de scooters naar de night bazaar te gaan, maar daar zijn we nooit aangekomen.
Geweldige avond gehad in het hostel met Aileen, Julie, Clint, Anders en natuurlijk het top personeel van het hostel! Met heel veel kerstliedjes, drankjes en gezelligheid was het een top eerste kerstdag!!!
Rond 2uur dook ik mijn bedje in om vervolgens een paar uurtjes later de wekker te horen gaan.

Zaterdag tour dag! Lichtelijk suf zijn Aileen en ik het busje in gegaan. Op naar Chiang Rai!!
Leuke dag; bezoek aan hotsprings, de White Temple (toch beetje een witte kerst!!! ;)), kort bezoek aan Laos, Myanmar grens en als laatst konden we longneck Village bezoeken. Wij besloten dit niet te willen.

Wel hebben we een boot tocht gedaan over de Mekong rivier. Hier ging het nog even mis want we moesten opeens midden op de rivier van boot wisselen. We hadden (en hebben nog steeds) geen idee waarom maar we moesten allemaal overstappen. Nou...dat hebben we dan ook weer meegemaakt haha.

Jammer genoeg bleef Aileen na deze dag achter in Chiang Rai en ging ik terug naar het hostel in Chiang Mai. Na een busreis van meer dan drie uur nog ff gezellig gekletst met iedereen in het hostel waarna het vroeg tijd was om de binnenkant van mn ogen te bekijken!! Zondag de laatste volle dag alweer hier dus moet uitgerust zijn om daar volop van te kunnen genieten!! :-)

Zo gezegd zo gedaan, lekker rustig wakker geworden, douche genomen en heerlijk relaxed ontbeten met goed gezelschap. Daarna zijn Julie en ik op pad gegaan voor een massage.

Sommigen van jullie zullen het weten....massages en Kimmie...GEEN goede combi.
Nu gegaan voor een Thaise massage.

Ok...nou, ik denk dat dat kleine wijffie alle pijnpunten in mijn lichaam heeft ontdekt, mijn spieren losgemaakt en botten gekraakt.
Ik weet zeker dat je voor deze mishandeling zelfs in Nederland een fikse celstraf kan verwachten maar hé, 4 euro voor een uur, dat is niks toch ;)
Ik bleek dan wel weer leniger dan ik dacht, valt dat toch weer mee haha. Na die massage voelde ik me wel top, dus iets is er goed gegaan. ;-)

Na een heerlijke lunch terug naar het hostel voor wat dingen die moesten gebeuren, inchecken voor mn vlucht maandag, pick up regelen....

Daarna op naar de Sunday Street Market. In het begin was het nog leuk maar jeetje, op een gegeven moment was het wel TE druk.
Om 18uur stond opeens iedereen stil en galmde het volkslied van Thailand door de speakers. Daarna liep iedereen door alsof er niets aan de hand was, apart maar ook erg indrukwekkend om mee te maken.

Na de markt hebben we onze laatste avond gevierd met de gebruikelijk Chang (bier) en hebben we nog wat nieuwe, erg gezellige, mensen ontmoet. Helaas weer een moment van afscheid, maar zelfs ik lijk eraan te wennen.

Nu, maandagochtend begint weer een nieuw avontuur...Op naar het vliegveld...Op naar Phuket!!

Chiang Mai bedankt, I will never forget you!!
Op naar zon, zee, strand!!

Hele dikke knuffel van mij uit het oh zo heerlijke Thailand!!
XXXX

  • 28 December 2015 - 09:49

    Suzan:

    Wat een avonturen weer, zelfs het eten is een experiment op zich.
    Wel goud dat je leuke mensen ontmoet om dingen samen te doen.
    Ga je nu alleen door naar Phuket?
    Op naar de jaarwisseling in korte broek, hebben wij ook ooit gedaan, had toen het idee van strandopening ipv jaarwisseling

    Heel veel plezier en kijk weer uit naar je volgende verhaal
    Je mag er nog wel week vakantie aan vast plakken om een fotoalbum te maken .
    Dikke knuf xx

  • 28 December 2015 - 10:46

    Ma En Pa :

    Hoi schat

    Wij hopen dat je een goede vlucht hebt gehad naar Phuket, veel afscheid nemen van
    leuke dingen en mensen zal niet meevallen,maar op naar het volgende avontuur
    dat zal wel lukken met ZON ZEE STRAND en een mooi HOTEL.

    KUSSSSSSSSSSS

  • 28 December 2015 - 15:24

    Irene:

    Lieve Kim, heb net weer een PRACHT verslag van je ervaringen gelezen, kind wat maak je een hoop mee en nieuwe vrienden from all over the world?!! Wat een indrukken, je zal wel KAPOT zijn hihi!! Ik ken niet je HELE reis (wat je allemaal nog gaat doen) maar begrijp dat je nu het strand en zee gaat opzoeken (Phuket) en daar ga je dan oud en nieuwe vieren toch? Veel plezier met iedereen en lees graag weer het volgende avontuur, groetjes ook van Aad xx

  • 28 December 2015 - 15:44

    Marianne:

    Hoi kim
    Echt stoer dat je daar alleen naar toe bent gegaan.
    Ik ben echt jaloers als ik die mooie foto's zie haha.
    Gaaf hoor he, jij met oma olifant.
    Leuk dat je wat mensen daar hebt leren kennen.

    Groetjes en nog heel veel plezier en mooie avonturen.

  • 28 December 2015 - 20:16

    Barbara :

    Wat een avonturen heb je weer beleefd, het was weer aangenaam om te lezen. Veel plezier in phuket en een gezellige jaarwisseling

  • 28 December 2015 - 23:41

    Angela :

    Prachtige foto's weer, met een boeiend verslag.
    Het zal je meest bijzondere kerst zijn tot nu toe, voor ons was het kerst zoals gewoonlijk. Uit eten met familie en een ontspannen dag met ons gezin en vrienden. Zo een dag dat alles mag en niks moet.
    Ben benieuwd hoe je jaarwisseling word,

    Xxx Angela

  • 29 December 2015 - 09:18

    Marja:

    Wat een belevenissen, geweldig!
    Aggut ik zie zo die beessies voor me in die emmers. Om spontaan vegetariër te worden ;)

    Op naar een tropische jaarwisseling :)
    Knuffel -x-

  • 29 December 2015 - 18:19

    Roos:

    Eindelijk tijd om al je fotos te bekijken!! wat een gave fotos.. vooral de olifanten... moet alleen je filmpjes aan de praat krijgen!! Leuk om je avonturen te lezen.. het plezier wat je hebt lees je ervan af!! Op dit moment the bold aant kijken.. nou je mist nog niet veel.. beetje saai de laatste dagen! Heb je al plannen voor oudjaarsavond? Ik kijk weer uit naar je volgende verhaal en fotos!
    Dikke knuff

  • 30 December 2015 - 20:42

    Simone:

    Aaaaah wat een heerlijke verhalen en geweldige fotos. Zo fijn om te zien en lezen hoe geweldig je het hebt!!!! Geniet er van chick.....! Ennuuuuuh massage hahaha goed bezig!! Bizar wat die kleine vrouwtjes allemaal kunnen he haha.... Dikke kus x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kim

Actief sinds 05 Dec. 2015
Verslag gelezen: 212
Totaal aantal bezoekers 5129

Voorgaande reizen:

14 December 2015 - 12 Januari 2016

Mijn reis door Thailand

Landen bezocht: