Happy New Year!! Van chaos naar paradijs!! - Reisverslag uit Phuket, Thailand van Kim Iperen - WaarBenJij.nu Happy New Year!! Van chaos naar paradijs!! - Reisverslag uit Phuket, Thailand van Kim Iperen - WaarBenJij.nu

Happy New Year!! Van chaos naar paradijs!!

Door: Kim

Blijf op de hoogte en volg Kim

01 Januari 2016 | Thailand, Phuket

Hallo mensjes daar aan de andere kant ;-)

Maar 4 dagen voorbij en het voelt als een een paar weken....
STOP DE TIJD!!! :p

Na nog een paar dikke knuffels in het hostel in Chiang Mai, was het maandag toch echt tijd de songtaew in te stappen op weg naar het vliegveld. 10 minuutjes rijden en dan zijn we er.

Redelijke chaos weer op t vliegveld maar dat went :-) Tijd gaat altijd snel daar dus was het na een gezellig gesprek met een Nederlands stel (Roshni en Robbert) tijd om het vliegtuig in te gaan. Met ruim een half uur vertraging vertrokken we....

Op Phuket vertelde Robbert dat hij had gezien dat er minivans gingen naar verschillende plaatsen, voor een vaste prijs. Daar dus een ticket voor gekocht en we belandden in hetzelfde busje. We hadden alleen doorgegeven naar welke plaats we gingen en niet naar welk hotel.
Later bleek waarom....we stopten bij hun kantoortje en werden allemaal apart aan een bureau genomen om "ons hotel door te geven". Alles lag vol met folders van tours en die wilden ze ons natuurlijk aansmeren haha. We zijn er niet ingetrapt, lagen wel helemaal dubbel, DIT is nou echt typisch iets voor hier!! ;-)

Ik was de eerste die afgezet werd bij mijn hotel. Patong Terrace Boutique. Midden in een gezellige drukke straat, zag er goed uit.
Even opgefrist en wilde wat gaan eten. De manager van het hotel gaf nog wat tips en toen ben ik de straat op te gaan.
Niet snel daarna ben ik weer teruggekeerd, mijn lichaam ging in staking. Een beetje in de war stootte het alles af wat er in kwam....Helaas maar ook dit hoort erbij.

Vroeg gaan slapen en veel uur gemaakt. 's Ochtends een "lichaam in de war" proof ontbijt gekregen van Peter (manager van t hotel) en toen toch naar het strand gegaan. Dat ging gelukkig goed!! En wat waren die uurtjes bakken heerlijk!

Was nog ff een ruzie tussen twee locals, die gingen lekker liggen rollebollen! VREDE OP AARDE haha.

De zee was lekker, maar liet me wel ff schrikken :p Toen ik erin stond voelde ik de zee zich terugtrekken en toen kwam er een enorme golf. Die wil je echt niet tegen je aan hebben met die kracht dus meegaan met die golf was de enige optie. Bij de volgende golven gespeeld als een klein kind, fun!!! :-)

Er hangen trouwens op Phuket allemaal borden met de vluchtweg voor bij een eventuele tsunami. Dat is het enige wat ik nog heb gezien van die ramp van toen. Raar idee...

In de namiddag met een omweg via leuke straatjes terug gegaan naar mijn hotel en verder weer heel rustigaan gedaan omdat ik compleet op was. Even luisteren naar mijn lichaam dus.
Geeft ook niet, ik heb de tijd aan mezelf hier en dat is echt ff heel fijn!! Boer zoekt vrouw was op BVN dus verveeld heb ik me niet hahaha. ;)

Opnieuw heel wat uur geslapen en was behalve erg moe weer fit de volgende ochtend!!
Dat moest gevierd worden met een heerlijk ontbijt!! Croissant met jam, fruit, ananas sap, koffie en water! VOLLLL!

Ik hoefde gelukkig alleen maar weer die paar minuutjes naar t strand te lopen en verder alleen te draaien :) Heerlijke uurtjes weer!!

Het plan voor die namiddag was om naar een andere baai te gaan om de zonsondergang daar te kijken maar ik was een beetje laat door het douchen enzo dus ben op Patong beach gebleven! Nou..dat was ook echt geen straf hoor!!

Toen voor het eerst echt 'alleen' gegeten in een restaurantje, ik dacht dat het eenzaam zou voelen ofzo maar ik voelde me als een vis in het water!! :-)

Daarna weer een paar uur door alle leuke straatjes en over marktjes gestruind. DIT is echt een vakantie gevoel!!
Na een heerlijk ijsje en nog een paar bezoekjes aan mensen voor mn "geheime missie" :p ging ik weer naar het hotel.

Peter en Raf zaten aan de bar dus gezellig een biertje mee gedaan om daarna tot aan de nok vol en met een gelukkig gevoel mijn bedje in te duiken.

Volgende dag oud en nieuw!! Wat voelt dat gek!!

Na donderdag opnieuw (jajaja lekker lui ik weet het haha) een heerlijk dagje op het strand even een powernap gedaan waarna Roshni en Robbert mijn kant op kwamen. Samen iets gegeten en weer teruggegaan naar mijn hotel, super gezellig daar!!

Opeens ging mn telefoon, mn broers, zo leuk!!! Wat heerlijk om hun stemmen te horen en te horen dat alles goed ging, ook met mn lieve poezenbeest.
En dan je grote broer horen zeggen dat hij zo trots is op zn grote kleine zus...Dat is echt zo mooi en lief!!! "SLIK" :-)

Helemaal blij opgehangen en nog een biertje gepakt.
We wilden heel graag zien hoe het op het strand was met oud en nieuw, dus zouden we die kant op gaan. Peter heeft 23.45u de bar gesloten en we zijn met z'n allen naar het strand vertrokken met twee flessen champagne. :-)

WAUWWWW, dat was te gek!! Wat een bijzondere ervaring!!! Vuurwerk, wensballonnen, nog veel meer vuurwerk en ontzettend leuk gezelschap!!!

HAPPY NEW YEAR!!!!

Eigenlijk best bijzonder, zo sta je met Roshni en Robbert gewoon in de rij voor de bagage drop off op het vliegveld, maakt een praatje en besluit een paar dagen later samen zo'n bijzonder oud en nieuw te vieren op het strand van Phuket. Mooi toch!!

Ik weet niet meer wie het tegen me zei, maar toen ik het had over mijn onzekerheid of ik wel contact met mensen zou maken hier, heeft iemand gezegd: Kim, jij praat nog tegen een stoeptegel!! Nou ja uhmmm ok...das dan misschien een beetje overdreven haha maar deze weken is wel gebleken hoe makkelijk ik contact maak!
Zoals mijn moeder zei: ik ben echt een mensen mens!! En ik geniet ervan!! :-D

Genietend van het bijzondere moment, kreeg ik allemaal berichtjes uit Nederland. Tof dat mensen zo meeleven, blijft een bijzonder gevoel hoor!

Na het strand zijn Roshni, Robert en ik nog naar een straatje gegaan waar je allemaal "open ronde kroegjes" had en je zelf je muziek uit mocht zoeken. Errug gezellig!!

Met een top gevoel en veel vertrouwen in het nieuwe jaar was het tijd om afscheid te nemen en naar bed te gaan.

Een paar uurtjes later was het voor mij alweer tijd om door te reizen....Koh Yao Yai it is....na twee uur reizen....een taxi, speedboat en stukje songtaew, kwam ik aan in de middle of nowhere.....PARADIJS!!!!!!

Hier ga ik echt een paar dagen alleen maar met een big smile rondlopen, DIT is genieten!!

Met dit geweldige uitzicht heb ik mn lieve mamsie nog ff aan de lijn gehad, toch elke keer weer heerlijk hoor om thuis ff te horen!! :-D

Schommelend bij de zee zie ik het donker worden....vroeg tijd voor bed vandaag...
Nu nog ff liggend op mijn "terras" een goed gesprek aan het voeren met alle beestjes hier en zo plat....op naar de dag van morgen!

Lieve mensen, nogmaals een heeeeeel Gelukkig Nieuwjaar. Maak ervan wat je kan, geniet van elke seconde, besef ieder moment, leef je droom!!!

Ik leef hem nu, en wat is het mooi!!

Hele dikke kus en knuffel van mij!!
XXXXX

  • 01 Januari 2016 - 20:44

    Barbara :

    Meid jij wilt straks geen eens meer naar huis! Je avonturen klinken geweldig... De beste wensen en blijf genieten!

  • 01 Januari 2016 - 21:46

    Piet En Riet:

    hoi kim. nou je hebt je best gedaan met schrijven, was al een tijd achter met lezen merkte ik.
    wat een avonturen beleef je daar, geloof niet dat ik dat allemaal zou durven in mn eentje hoor.
    maar je hebt het reuze naar je zin, het enthousiasme straalt er van af.
    en wat een prachtig foto's zitten er bij, geweldig.
    nou meid geniet nog lekker verder daar, live your dream.
    liefs piet en riet

  • 02 Januari 2016 - 10:44

    Marja:

    Happy New Year lieve Kim!
    Je hebt even verplicht van dat prachtige uitzicht mogen genieten. Je lijf was vast dankbaar voor een reispauze. Het eerste pilsje zorgde ervoor dat je de sterrenhemel op de kop hebt gefotografeerd haha evengoed bijzonder dat je zoveel lieve mensen om je heen weet te verzamelen. On en offline ;)
    Ook ik ben dr een die zelfs tegen een lantarenpaal kletst. Zit vast in de familie ;)
    -x- Marja

  • 02 Januari 2016 - 10:59

    Kim Van Iperen:

    Ik wil inderdaad niet meer naar huis hoor Barbara! :-) Ik vind dit wel wat, hoppen van hot naar her en geen druk van tijd voelen!! :-D

    Haha riepie ik zei het hè ;) Ik klets gewoon veel en vind het leuk alles te beschrijven, ook zodat ik zelf over een aantal weken nog weet er allemaal is gebeurd :)

    Hahaha Ohhh bedankt voor de tip Mar, ik heb die foto meteen ff goed gezet :-D Die Chang ook hè haha. Zijn trouwens allemaal wens lampionnen die de lucht in gingen, erg mooi in het echt ;)
    Denk ook idd dat het in de fam zit hoor...en dan vooral aan de rooie kan hahaha :p Ach, we hebben het in ieder geval altijd gezellig hè, mooi toch! :)

    Knuffel voor allemaal!

  • 02 Januari 2016 - 20:05

    MA En PA:


    HOY SCHAT

    WEER EEN LIJST VAN LEUKE BELEVENISSEN EN PRACHTIGE FOTO"S

    FIJN DAT JE OUD EN NIEUW MET ROSHNI EN ROBBERT KON VIEREN

    HET HOTEL WAAR JE VAN 1 TOT 3 JANUARI BENT IS OOK ERG MOOI

    VAN 3 TOT 5 JANUARI LIJKT ONS OOK PRACHTIG

    TROUWPARTIJ VAN ELAINE EN MARCEL WAS HEEL MOOI EN ALLES GOED GEREGELD
    HOTEL VOOR ONS WAS OOK NOG GELUKT
    WE MISSEN JE WEL HOOR !!!!!!!!!! KUSSSSSSSSSSSSSSSSSSS

  • 04 Januari 2016 - 10:49

    Bonnie:

    <3 ❤️

  • 04 Januari 2016 - 13:27

    Monique:

    Hoi Kim,

    Steef vertelde mij van je verhalen, dus lekker ff zitten lezen.
    Stoer hoor helemaal in je uppie! Nou ken ik je alleen maar; dat je tegen elke lantarenpaal "lult"
    en uit je verhalen te lezen ben je niet écht alleen. Geniet nog van de rest van je reis dan doe ik
    dat ook. Dikke kus MoX

  • 04 Januari 2016 - 15:15

    Angela:

    he!!!! kim,


    ook de beste wensen voor jou, maar 1 wens is uitgekomen in 2015 en al in 2016. live your Dream.
    daar buiten nog voornemens??? nee zeker haha ja terug gaan of blijven zeker.
    geweldig klinkt het allemaal weer, prachtige foto's ook weer.
    lijkt mij ook bijzonder , borden met vlucht routes.
    fijn dat je nog steeds zo geniet en leuke mensen ontmoet.
    geniet ervan ( wat je duidelijk doet)
    op naar je volgende verhaal.

    angela xx

  • 05 Januari 2016 - 16:20

    Kim Van Iperen:

    Knuffel voor u Bun!!

  • 05 Januari 2016 - 16:22

    Kim Van Iperen:

    Knuffel voor u Bun!!

  • 05 Januari 2016 - 16:24

    Kim Van Iperen:

    Haha dat gaat elke keer niet goed!
    Knuffel voor u Bun!! :-) <3

  • 05 Januari 2016 - 16:24

    Kim Van Iperen:

    Leuk Mo dat je dit ook hebt gevonden en leuk vindt om te lezen :-)!! Wat lief! Hahaha, herkenbaar hè, die lantaarnpaal praat ;) Was als klein meisje al een allemansvriend toch?! :)
    Hoop nog veel leuks te kunnen plaatsen, ik ga mn best doen! X

    Sorry Angela ik kan me niet aan mijn afspraak houden. Ik blijf een aantal weken extra weg. Hahah...Pfff was t maar zo'n feest zeg! Nu moet ik jullie snel weer vervelen, fijn hè :) Tot snellll! X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kim

Actief sinds 05 Dec. 2015
Verslag gelezen: 216
Totaal aantal bezoekers 5123

Voorgaande reizen:

14 December 2015 - 12 Januari 2016

Mijn reis door Thailand

Landen bezocht: