Avontuur in Chiang Mai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Kim Iperen - WaarBenJij.nu Avontuur in Chiang Mai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Kim Iperen - WaarBenJij.nu

Avontuur in Chiang Mai

Door: Kim

Blijf op de hoogte en volg Kim

24 December 2015 | Thailand, Chiang Mai

Hallo lieve allemaal!!

Daar ben ik dan weer met met mijn verhaal over het grote avontuur....nou, dat was het echt deze dagen!! :-)

Zondag was het tijd om afscheid te nemen van Bangkok en mijn avontuur voort te zetten in Chiang Mai.
Wat een chaos op dat vliegveld. Maar alsnog is het duidelijk (of wordt het duidelijk gemaakt ;)) waar je heen moet of wat je moet doen. Dat is toch best knap!! :p

Ik heb eigenlijk niks van de vlucht meegekregen, want voordat de wielen de grond verlieten was ik al in slaap gevallen :-) Normaal vind ik vliegen toch altijd een beetje spannend maar zelfs dat heb ik al losgelaten!! (loslaten dus he Bun, ik heb je lieve kaart bij me (en je armband nog steeds om! :-)) X

Toen ik wakker werd van de stem van de mevrouw die om riep dat we gingen landen, galmde circle of life van The Lion King in mn oren.
En opeens werd ik overvallen door emotie. Niet van verdriet, ik voel me echt goed....ik weet het niet...Misschien toch opeens het besef dat ik dit echt aan het doen ben? Trots? Geluk? Blijdschap? Nou ja, geeft ook niet, het hoort er blijkbaar bij ;-)
Even ben ik van slag maar daarna loop ik weer zo te genieten van alles wat ik tegen kom.

Eenmaal in mn hotel (Rustic River Boutique) heb ik besloten die dag rustigaan te doen, even niks is ook heerlijk!!

De gedachte aan morgen en overmorgen maakt me zo enthousiast!!! Ik kan niet wachten!!!! Ollies here I come!!

En dan is eindelijk de dag aangebroken dat ik die gigantisch grote mooie intelligente dieren mocht gaan ontmoeten en meemaken van dichtbij.

Ontzettend vrolijk werd ik wakker, zoveel zin in deze dagen!!
Anderhalf uur in het busje met mn reisgenoten, Canadezen, Amerikanen en Engelsen. Je merkte meteen dat we allemaal hetzelfde doel hadden en het ontzettend geweldig vonden waar we heen gingen. Mooi om te zien en gezellig!
En yesssss there we are!! Meteen zagen we de olifanten in hun gebied wandelen, geweldig!!!

We gaan eerst een wandeling maken door het gebied waar ze overdag zijn. We liepen gewoon langs, tussen en naast ze. Overweldigend!!!

Ik liep echt met mijn hoofd in de wolken, dit is zoooo gaaffff!!!!
Onze gids Aeh vertelde heel enthousiast over elke olifant. Naam, leeftijd en wat ze hebben meegemaakt en waar vandaan ze gered zijn. Wat een verhalen, wat een ellende hebben deze mooie dieren mee moeten maken, dat komt binnen! "SLIK"

Bedeldier op een locale markt, trucjes uitvoeren, die dieren worden mishandeld als ze niet doen wat van hen verwacht wordt. Er zijn zelfs olifanten die op een landmijn zijn gestapt en een deel van hun voet missen. :-(
Er zijn 7 olifanten blind. Soms door ziekte maar ook een aantal waarbij dit is veroorzaakt door een mens. Dan draait je maag toch om!!!!

In totaal zijn er 66 olifanten en allemaal hebben ze een eigen begeleider (mahout) die voor hen zorgt. Die band is zo mooi!!

Verder zijn er nog heeeeeel veel honden en katten op het terrein die worden opgangen en verzorgd door het park. Die lopen de hele dag rondom je te dartelen, wat een rijkdom!! Voor hun EN voor ons!!

We zien olifanten die met hun begeleiders de rivier ingaan. Wat hebben ze een plezier, wat wordt hier goed werk verricht!!!
Ze spelen, eten, badderen...zijn gewoon olifant! Dat is toch waar het om gaat!

Natuurlijk is het anders dan in het wild maar deze dieren hebben zo'n trauma dat dit echt de hemel voor ze is.
Na de lunch mochten we zelf een olifant wassen in de rivier. Ik vroeg me af of ze dat wel leuk vinden. Ze krijgen namelijk een mand eten zodat ze in de rivier blijven. Worden ze daardoor niet gedwongen?
Aeh vertelde dat sommigen het inderdaad niet leuk vinden, maar badderen moet voor hun huid, anders krijgen ze een huid ziekte. Ok dan...dan doe ik mee ;-)

Daarna was het tijd om naar onze kamers te gaan.
De sleutel van mijn kamer was kwijt, dus ik kreeg een andere kamer.
WAUWWWWW!!!! Ik vroeg nog of dit echt m'n kamer was, dit is een prinsessensuite!!!! Alles wat ik hierover zeg, is niet genoeg...kijk maar naar het filmpje en de foto's en wees welkom in mijn paleis haha! :-)

We zijn allemaal ontzettend moe door alle indrukken dus na een drankje na het eten is het bed tijd...Op naar de dag van morgen.

Onderweg naar mijn kamer in het donker met mijn zaklamp in de aanslag, word ik vergezeld door een kat en een hond. Gezellig wandelingetje dus!! :-)

En dan lig je in bed....ik hoorde honden, krekels, nog wat dieren die ik niet herkende ;) EN...soms olifanten!!! Echt te gek!!! :-D

Apple was onze nieuwe begeleider, wat een tof mens!! Vol met humor en heel veel liefde vertelde ze tijdens de twee uur durende ochtend wandeling over de olifanten die we tegenkwamen. En opnieuw zoveel indrukwekkende dingen gehoord en zoveel mooie dingen gezien!

In de middag hebben we zelf eten gemaakt voor een olifant van 70 jaar, zonder tanden. Rijst, gestoomde pompoen, bananen, suiker en zout zelf door elkaar gekneed en ballen gemaakt en mochten we zelf gaan geven!!! Dat blijft zo mooi!!!

Helaas is de trip daarna alweer over. Tijd gaat hard!

Ik had met Monica en Kristen gepraat over het het Ziplinen. Ik wilde dat al heel graag doen, maar later deze week. Zij wilden ook, maar vliegen donderdagochtend alweer verder dus besloten we die avond meteen te boeken voor de volgende ochtend (woensdag).

Het was weer vroeg dag en pff het was wel spannend hoor!!

Eenmaal daar konden we voor hetzelfde geld een langer parcour doen! Top!!
We troffen enthousiaste, gekke gasten aan die onze hele groep gingen begeleiden.
Bij de eerste paar platforms dacht ik met knikkende knietjes oh my god waar ben ik aan begonnen, ik wil terug!!!! Maar daarna was het zooooo gaaaaafffff!!!!!!! Ik kreeg vertrouwen, ging het echt leuk vinden en genoot er op een gegeven moment zelfs van!!
Tuurlijk...40 meter recht naar beneden....Het is onwijs hoog en eng en dat stapje richting die afgrond is verschrikkelijk, maar daarna.....WOW!
Ik ben het bewijs, angst kan je overwinnen!! :-)

Ik probeer een filmpje te posten....kleine tip, zet het geluid zachter of doe je oren dicht hahaha.

Wat een geweldige dag weer en wat een toffe mensen blijf ik ontmoeten! Vandaag een stel uit Rotterdam in de groep, wonen nog geen 5 minuten bij elkaar vandaan!! Kleine wereld!!
Helaas moet ik afscheid nemen van Monica en Kristen, maar we houden zeker contact!!

Terug bij het hotel was het tijd om door te reizen naar mijn volgende bestemming. The green tulip house, ook in Chiang Mai.

Vriendelijk word ik ontvangen en doe even een powernap waarna ik een stukje wandel en iets ga eten. Varkenspoten, eend, vis, rijst. ...ik kies dit keer voor kip op de locale markt. ;)

Daarna nog een fruitshake gekocht en nog wat gewandeld waarna ik van plan was vroeg naar bed te gaan.

Helaas, mislukt! Haha. Veel te gezellig in het hostel :-)
Met een paar Duitse meiden en een Nederlandse breng ik de avond door en drinken we een drankje...of een paar :)

We proberen een beetje plannen te maken voor de komende dagen, maar we beginnen bij een relax dag donderdag. Dat hebben we wel verdiend!!! :-p

Dus...vandaag lekker uitgeslapen, zo ontbijtje en op ons gemak de oude stad verkennen. Helaas reist Nickie alweer door maar we blijven elkaars reis volgen op zoek naar leuke tips :)

Zoals jullie kunnen lezen verveel ik me echt ontzettend....ik denk erover om terug te komen, in januari 2017!!!!! :-p

Iedereen fijne kerstdagen, wees lief voor elkaar. ;)

Veel liefs voor allemaal en een dikke knuffel van mij!

  • 24 December 2015 - 08:53

    Bun:

    Aaaah supergaaf die olifanten! Ben zoooooo jaloers haha. Ik word helemaal blij als ik lees hoeveel jij het naar je zin hebt daar en dat je zo aan het genieten bent! En idd lekker loslaten ;) Ben weer benieuwd naar de rest van de avonturen :) have funnnnnnn

  • 24 December 2015 - 09:17

    Marja:

    Ollie speelt met een hond en zag ik daar Yuri in een mandje voorbij komen...haha.
    Joh tis net als thuis ;)
    Merry Christmas -x-

  • 24 December 2015 - 09:53

    Suzan :

    Foto's en filmpjes nog niet gezien, maar het enthousiasme springt van het scherm en kan goed visualiseren

  • 24 December 2015 - 10:47

    Barbara :

    Hai Kim, Angela heeft niet gelogen, je schrijft leuk! Meid wat een avontuur, en wat stoer om alleen op pad te gaan! Dit pakken ze je nooit meer af, wat zal jij als een sterkere vrouw terugkomen! Ik wil jou ook natuurlijk een fijne kerst toewensen, ik ben benieuwd hoe ze dat daar vieren, en of ze het überhaupt daar vieren!

    Groetjes en nog heeeel veel plezier
    X

  • 24 December 2015 - 13:43

    Tante Joke:

    Hoi Kim wat gaaf bij die olifanten en wat een mooie kamer, het is ook fijn dat je leuke mensen ontmoet.ik wens Je van hier fijne kerstdagen en een heel gelukkig nieuwjaar groetjes en veel liefs

  • 24 December 2015 - 14:39

    Kim Van Iperen:

    Ik vind het sowieso erg leuk om dit allemaal te schrijven maar wat vind ik het onwijs tof dat jullie het leuk vinden om te lezen :-) En bedankt voor de complimenten :-) Maakt het alleen maar leuker haha. Probeer al heel de tijd video's te upload en maar die kunnen niet afgespeeld worden helaas. Mn gegil zullen jullie dus moeten missen hahaha.
    Suus, het is inderdaad een heel verschil met toen hè, jeetje wat voelde ik me toen rot!! Jouw reactie is trouwens veel korter hier dan in de mail..raarrrrr
    Tot snel lieverds! :-)

    X from a happy girl :-)

  • 24 December 2015 - 16:07

    Tonneke:

    Ho Kim,

    Fijn om te lezen dat alles goed gaat en dat je het naar je zin heb.
    Kan ik ook wel indenken bij alles wat je mee maakt.
    En je kamer snap dat je even dacht dat je een prinses was .
    Het leest ook heerlijk hoe jij alles beschrijft .
    Het verhaal van die olifanten zo ontroerend en prachtig.
    Lieve schat wens je hele fijne dagen en geniet van alles.

    Dikke knuffel en kus van ons

  • 24 December 2015 - 17:24

    Suzan:

    Ja zie het staat maar klein stukje, gelukkig heb je het helemaal gelezen op mail

  • 24 December 2015 - 17:44

    Suzan:

    Foto's en filmpjes nog niet gezien, maar het enthousiasme springt van het scherm en kan goed visualiseren

  • 24 December 2015 - 17:46

    Suzan:

    Zie jou al staan met ziplinen, ik had de ervaring met jou op de Eiffeltoren dus dat je dit hebt gedaan is waanzinnig !!
    Het olifantenavontuur is ook geweldig
    Geniet ook van de special Christmas, wordt er één om nooit te vergeten
    Dikke knuf

  • 24 December 2015 - 21:17

    Babij :-p:

    Hohoho Merry Christmas!
    Heerlijk verhaal weer meis; alsof we er zelf bij zijn, zo
    levendig en enthousiast geschreven :-)
    En super foto's weer! Echt gaaf.
    Geniet nog lekker verder daar!!
    Voor jou natuurlijk ook hele fijne kerstdagen daar; maar
    volgens mij ging dat wel lukken hé?! Hahahaha.
    Kusssssssss

  • 24 December 2015 - 21:20

    Babij :-p:

    O ja; leuk en fijn dat in ieder geval de spin foto
    er ook weer tussen staat!!
    Die mag natuurlijk niet ontbreken hahaha

  • 25 December 2015 - 02:49

    Kim:

    Hahaha sorry babij, die spinnen zijn een deel van mn familie nu dus hoe kan ik ze overslaan, helemaal nu met kerst :,-)
    Toch leuk dat ik aan een cadeautje voor jou heb gedacht he :-)
    Kusssss :-D

  • 25 December 2015 - 15:19

    Ma En Pa:

    Hoi schat

    was fijn om even je stem te horen , lees ik het goed onze dochter met naald en draad ?

    na de hurk wc had je wel zo"n hemelbed verdiend ha ha !!

    een wandelende tak ( toch een natuurmens )??

    op een shirt van de begeleiding staat Enjoy your life !! helemaal waar !!

    we genieten van je foto"s

    KUSSSSSSSSSSS

  • 27 December 2015 - 08:47

    Sanne:

    Hello lief,

    Wat een avonturen weer, super cool!
    En wat vliegt de tijd, al bijna twee weken op pad. Geniet nog van alles wat komen gaat, er staan nog heel veel mooie dingen op de planning :-)

    Xxx

  • 28 December 2015 - 23:25

    Angela :

    Nou jij moet echt collums gaan schrijven, zonder foto's zie je het echt helemaal voor je,,,,
    Met je foto's erbij is het echt compleet, geweldig. Je geniet ook zichtbaar.
    Prachtig om te zien dat er goed voor de olifanten gezorgd word, vaak in het buitenland missen ze het respect voor de dieren.
    Wat dat ziplinen betreft, ik weet niet of ik het zou durven, maar het ziet er super gaaf uit.
    En wat onze afspraak betreft, JE KOMT GEWOON IN 2016 TERUG.

  • 05 Januari 2016 - 07:47

    Van Je Schoone Broertje :

    hoi lieve schat,
    hoe is het nu we wachten met smart op de volgende foto reeks
    veel plezier vandaag
    gr steph,joer en pat

  • 05 Januari 2016 - 17:07

    Kim Van Iperen:

    Hoi schatten!

    Topppp hier!!! :-) Mag mn mannetje nog ff bij jullie blijven? Dan blijf ik nog heel ff hier! ;-)
    Je hoeft niet langer te wachten, staat weer wat op hoor haha.

    Tot snel!!

    Dikke knuffel voor drie van mijn favoriete mannen!:-) X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kim

Actief sinds 05 Dec. 2015
Verslag gelezen: 222
Totaal aantal bezoekers 5136

Voorgaande reizen:

14 December 2015 - 12 Januari 2016

Mijn reis door Thailand

Landen bezocht: