From Thailand with love - Reisverslag uit Kanchanaburi, Thailand van Kim Iperen - WaarBenJij.nu From Thailand with love - Reisverslag uit Kanchanaburi, Thailand van Kim Iperen - WaarBenJij.nu

From Thailand with love

Door: Kim

Blijf op de hoogte en volg Kim

20 December 2015 | Thailand, Kanchanaburi

Hello again!! :-)

Woensdag ging om 4.45u de wekker. Fris en fruitig (ja tuurlijk is dat echt waar!!! :-p) opgestaan voor de fiets/boot tour van Co van Kessel door Bangkok.
Buiten m'n hotelkamer m'n nieuwe vriend (salamander achtige?) nog ff begroet voor vertrek.

Ideaal, man van t hotel houdt een taxi aan, zo'n mooie roze "taxi meter", love them ;-) en die bracht me naar plaats van bestemming.

@Angela; zie de foto met ronde plaatjes....dat was in de taxi. Zat ik dan klaar met mn naald en draad...is het verboden!!! :-p nou jaaaa...whaahaha ;-)

Natuurlijk alleen maar Nederlanders daar die de tour gingen doen haha. Gezellige vlotte groep. Prem en Peace waren onze gidsen. Wat een blije hoofden!! Daar word je zelf ook echt nog meer blij van en we hebben dan ook veel lol gehad de hele tour.
Van het Bangkok dat iedereen kent naar smalle steegjes met zieke honden en katten, hoog boven water, bijna dwars door huizen van mensen en over een vlees en vis markt (pfff en dat om 7.45u in de ochtend!!!)
"Sa-wat-dee-kaa" (Hallo) is heeeeeel vaak uit mn mond gekomen. Vriendelijkheid alom :)

Ontzettend mooie uitzichten gehad en ook heel veel armoede gezien.
Af en toe verruilden we de fiets voor de longtailboat, top!!
Onderweg kwamen we nog een paar hele grote hagedissen en een slang tegen. Helaas ging de boot te snel om foto's daarvan te maken. Tussendoor een heerlijke lunch waarna we het laatste deel alweer gingen afleggen. Super ochtend!!

Omdat ik geen zin had in een taxi heb ik terug de boot genomen. Half uurtje totdat ik weer vlakbij mn hotel was. 14 bath(zal zo'n 40 eurocent zijn) spotgoedkoop en leuk!! Nog even lekker gerelaxed bij de rivier en hop, terug naar t hotel. Rustigaan nog beetje gewandeld en eten gehaald om wederom heel vroeg mn bedje in te duiken.
Dag erna nl om 6.00uur pick up voor meerdaagse tour naar Kanchanaburi!!

Nog een beetje slaperig het busje ingestapt op weg naar Kanchanaburi. Nieuw Zeelanders en Fransen waren dit keer mijn reisgenoten en uiteindelijk sloot ook een stel uit Australië aan. Opnieuw ontzettend toffe mensen!

We stopten rond 8uur even bij een tankstation omdat ook de gids het nog wel vroeg vond en koffie toch wel een must was. En daar....mn eerste ontmoeting met een hurk toilet. Pfff, leuk kennis gemaakt te hebben...hopelijk kom ik je niet te vaak tegen...dacht ik :-p

Kwamen aan bij een bootje dat ons naar de brug over de River Kwai bracht. Ontzettend mooi! De brug bewandeld en daarna naar het war museum en bijbehorende begraafplaats geweest. Wat ontzettend indrukwekkend!!

Hierna was het tijd om te gaan zien waar we die nacht verbleven. Weer met een longtailboat. Wát een paradijs!!! Aangekomen bij River Kwai Jungle rafts werd het alleen nog maar beter. I am living the dream!!! Concept van het hotel is: geen elektriciteit, geen warm water...back to basic.

Eerst mochten we genieten van een overheerlijke lunch waarna we even een break hadden. Je kon in de rivier springen en je mee laten drijven met de stroming...na een kleine twijfel gingen we dat natuurlijk doen! Zo leuk!!

Nog ff een biertje gedronken met Agnes en Linh waarna we met elkaar naar Mon Village gingen, gelegen net naast de rafts.
Het is een dorpje waar de mensen die werken voor het hotel op traditionele wijze wonen. Alles wordt bekostigd door de baas van het hotel, ook de school van de kinderen in het dorp.
Die huizen zijn prachtig en bouwen ze nog (om de 5 a 6 jaar,van bamboe, in 3 (!!!) dagen) zelf ook!
Schattige kindjes onderweg, wat dieren op een voetbalveld en opeens....olifanten! Zo moet het dus NIET dacht ik! Ik vind het maar niks dat er op ze gereden wordt maar gelukkig kregen we later te horen dat ze elke avond naar de bergen mogen en daar mogen banjeren en in de ochtend naar de rivier om lekker te badderen. Nog niet helemaal ok, maar beter....
Tijd voor diner en Mon dance. Traditionele dans.

En dan...ok...stel je voor: Kim in een hutje, pikkedonker,  boven en onder openingen in de hut en in de vlonders op de grond (boven water) allemaal gaten, midden in de jungle.....Ook nog 3x naar de wc moeten in de nacht....je zaklamp is je grote vriend...wat denk je dan?? NATUURLIJK, geen seconde aan enge beesten gedacht!!!!! Hahaha HULDE AAN KIMMIEEEE!! :')

Het was geweldig daar te overnachten en wakker te worden in het paradijs! Helaas was dat het alweer en vertrokken we na het ontbijt richting de Hellfire pass. Opnieuw ontzettend indrukwekkend wat we zagen, niet voor te stellen wat die vele mensen daar hebben moeten doormaken in de oorlog!!

Oh ja... kwamen daar voor een eerst hier wel een hele grote vriend tegen. Een spinnetje van zo'n 15 cm.....wat een feest :-p

Helaas is het dan al tijd om afscheid te nemen van de "ozzies" en de "kiwi's"...en na de lunch ook van het Franse stel.
Jammer maar ik heb veel zin in mijn eigen verdere avontuur!!

Als laatst nog met de trein over de dodenspoorlijn in Kanchanaburi gegaan waarna ik mijn weg heb vervolgd naar mn volgende bestemming.
Nr 25 café & hostel in Kanchanaburi. Ik zat toen ik dit schreef, heerlijk met een biertje in de tuin te genieten van alles om me heen.....Morgen de Erawan waterfalls!!!! :-D

Zaterdag had ik wat opstart problemen...heb dan ook rustiger aan gedaan dan de planning was.
Op mn gemak gedoucht en ontbeten en daarna de hoofdweg op gegaan om de bus aan te houden die me naar de watervallen zou brengen.
Ik kwam na een stukje lopen op een bekend plein aan, was hier paar dagen geleden ook geweest.
Een vrouw vertelt dat de bus daar langskomt en bood me aan van haar bankje gebruik te maken om te wachten. Ook vertelde ze dat de bus toetert wanneer hij aankomt, zodat mensen dit weten.
Nu toeteren ze hier allemaal heel de tijd dus heel opvallend was t niet maar ach...ik ging het wel zien.

Gezellig gepraat met die mevrouw en nog met wat locals.
Toen kwamen er opeens drie schoolmeisjes aan die wat tegen de mevrouw van het eet tentje zeiden. Bleek dat ze voor school Engels moeten praten en de vraag was of ze me mocht "interviewen".
Leuk, natuurlijk! Met een mobiele telefoon werd het gefilmd en daarna wilde ze nog op de foto. Zo lief, maar die onzekerheid en bescheidenheid is bijna bizar.
Door de gezelligheid miste ik de bus nog bijna, het is dat ik op keek en hem voor mn neus zag staan, top! ;)

Anderhalf uur later kon de klim naar level 7 van de watervallen beginnen. 1.5km berg op, rotsen over en over boomstammen klimmend. Het was een flinke klim maar jeetje wat was dit het waard!!

Onderweg naar boven kwam ik Nederlanders tegen en Benjamin (8jr) week niet meer van mijn zijde. Uiteindelijk boven zijn we het water ingedoken. De visjes waren wat raar, die happen aan je, maar wat was t mooi!!
Aapjes die slingerden aan de bomen, de kleur van het water, gewoon het hele gevoel....wat een geluk!!!

Doordat het zo leuk was "miste" ik de bus die ik eigenlijk wilde nemen terug naar Kanchanaburi. OEPSIE (herkenbaar he mam :-)) Anderhalf uur erna ging de laatste.

De tocht naar beneden weer samen met Benjamin en ook zijn zus Jasmijn (10jr) afgelegd. Wat een lieverds.
Benjamin heeft nog iets in mijn boekje getekend en Jasmijn gaf me haar email adres. Er worden nog foto's uitgewisseld en Benjamin wil nog een mooie tekening maken en naar me opsturen. Te gek toch :-)

Doordat ik de bus van 15u had gemist, dacht ik ook de laatste minivan terug naar Bangkok die avond gemist te hebben. Maar eenmaal terug bij het hostel regelde hij gewoon een nieuwe voor 19.00uur. Relaxed!! (Hé pap, zie je....dat regel ik wel even hoor :-) Goed he haha!! ;))

Afgezet bij Khao San Road om het laatste stukje te lopen. Wat een gezelligheid!!
Nog even stukken fruit gekocht...Van 1 heb ik geen idee wat het is maar was lekker. En natuurlijk watermeloen, altijd weer een hoogtepunt!! :-p

Die avond nog 1 nachtje in mn eerste hotel in Bangkok geslapen en de volgende dag was het alweer tijd om naar Chiang Mai te vliegen.
Maandag richting de olifanten!!!! :-D

Wat een heerlijke dagen, wat is het hier geweldig en wat voel ik me gelukkig!

Tot snel!!

From Thailand with love....
XXXX

  • 20 December 2015 - 10:22

    Sanne:

    Hi Chick,

    Wat een belevenissen allemaal in nog geen week tijd, super cool! Nu zit je alweer in chang mai en begint morgen misschien wel het leukste avontuur van de hele reis; het olifantenreservaat. #keeplivingthedream! Xxx Sanne

  • 20 December 2015 - 10:32

    Bonnie:

    Jaaaaaaa leuk! Krijg gelijk helemaal reiskriebels haha.
    Enne die salamanderdingen zijn volgens mij gekko's
    Nog heeeeel veel plezier

  • 20 December 2015 - 11:12

    Angela:

    Whahaha lekker zitten naaien in de taxi. Hoop dat je naai garnituur niet al teveel heeft gekost

  • 20 December 2015 - 11:22

    Angela :

    Net nog even je foto's bekeken en gelijk besloten dat het een leuk examen cadeau voor mij zou zijn. Haha

  • 20 December 2015 - 12:11

    Suzan:

    WoW , WoW WoW wat een belevenissen in nog geen week tijd. Super gaaf. Reuze benieuwd hoe het straks bij de olifanten gaat. Kijk uit naar je nieuwe verhalen
    Dikke knuf en groetjes ook van Harry, die heeft dit ook allemaal gezien

  • 20 December 2015 - 12:22

    Mariska:

    Je manier van schrijven is erg leuk Kim, ik beleef het gewoon een beetje mee allemaal. Ik krijg het er wel een beetje benauwd van als ik lees dat je zomaar taxi's en bussen in moet in je eentje... BRRRRR! Maar jij doet het gewoon maar!! Wederom STOER! Have fun nog!

  • 20 December 2015 - 23:12

    Bianca:

    Heerlijk verhaal weer Kim!
    Superleuk om te lezen en leuk om je foto's te zien.
    Gelukkig niet al teveel spinnen en andere enge dieren foto's Hahahahaha
    Veel plezier maandag bij de olifanten!!
    Geniet ervan meis, ben benieuwd naar je volgende verhaal.
    Kusssss

  • 21 December 2015 - 09:16

    Marja:

    Super dat je al zoveel hebt kunnen zien ruiken en proeven ;)
    Zo echt niks voor mij in zo'n hutje....brrrr
    Liefs -x-

  • 22 December 2015 - 21:41

    Stephan:

    Wow zussie!
    Top verhalen en leuke foto's.
    Gaaf dat je iedere keer zulke leuke mensen ontmoet.
    Geniet van elke seconde daar!
    Jij hebt daar salamanders en spinnen; hier is Juri de enige die spint. =^・x・^=

    Dikke knuffel,
    -x- Steph en Pat

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kim

Actief sinds 05 Dec. 2015
Verslag gelezen: 321
Totaal aantal bezoekers 5125

Voorgaande reizen:

14 December 2015 - 12 Januari 2016

Mijn reis door Thailand

Landen bezocht: