Aapjes, bamboe, naalden en inkt ;-) - Reisverslag uit Ao Nang, Thailand van Kim Iperen - WaarBenJij.nu Aapjes, bamboe, naalden en inkt ;-) - Reisverslag uit Ao Nang, Thailand van Kim Iperen - WaarBenJij.nu

Aapjes, bamboe, naalden en inkt ;-)

Door: Kim

Blijf op de hoogte en volg Kim

08 Januari 2016 | Thailand, Ao Nang

Jeetje lieve mensen, alweer een aantal dagen voorbij....en wat voor dagen...:-)

Zoals ik al dacht moest ik dinsdag nacht een paar keer mn deurtje uit om gebruik te maken van het toilet :-p

Gelukkig zaten pal naast mijn deur de krokodillen klaar om de minder fijne beestjes te pakken voordat ze bij mij waren :-) Het viel dus alles mee haha.

Woensdag ben ik na een ontbijtje in gesprek geraakt met Leon. Hij is Nederlands, maar spreekt geen woord Nederlands. Zijn opa en oma komen uit Nederland maar zijn ouders en hij zijn geboren en getogen in Zweden. Verklaart de boel ;-)
Maakt verder niets uit hoor haha, toffe gast en hij gaf me wat tips wat leuk is hier in de buurt.

Na de buurt een beetje bij daglicht verkend te hebben, ben ik dan ook de longtailboat in gestapt op weg naar Railay beach.
Nou ja gestapt, geklommen, om vervolgens op bestemming eruit te springen in het water!! :-)

Heel mooi strand met ontzettend grote kalkstenen rotsen in de zee waar mensen aan het klimmen waren.
Je kon ook naar een ander strand lopen, waarbij je onderweg aapjes tegen kon komen.

Ik liep natuurlijk eerst weer de verkeerde kant op, maar tussendoor even gevraagd en de goede kant uitgestuurd.....en daar waren ze dan, die verschrikkelijk schattige beestjes!!!

Echt niet mensenschuw....krijgen natuurlijk genoeg te eten van iedereen waardoor ze terug blijven komen.
Moeder met kind zat er en een ander aapje kwam aanlopen en legde zijn/haar hand zo op die van moeder. Zo ontzettend lief!!
Na een tijdje die prachtige dieren bewonderd te hebben, ben ik weer teruggelopen naar het strand waar ik was afgezet en heb daar nog ff lekker liggen relaxen.

Op een gegeven moment zag ik best dreigende wolken aankomen dus heb de boot iets eerder teruggepakt dan dat ik oorspronkelijk wilde doen.
Wat een held hè haha.

Die avond lekker vroeg gaan slapen en 12uur later wakker geworden na een onrustig nachtje.

Ik was in Ao Nang nog van plan te gaan kajakken en snorkelen. Voor beiden moet je een tour boeken, maar daar was de puf ff voor kwijt. Ik heb dus besloten deze laatste dagen aan de kust vooral heel weinig te doen. Zon,  zee, strand, winkeltjes en voluit genieten is al vermoeiend genoeg! :-p

Buiten opnieuw geïnterviewd te worden (jaja ik word nog eens beroemd haha) door meisjes voor hun school, een wandeling over het strand om een overheerlijke fruitsmoothie te halen, zwemmen in de zee en rondjes draaien in de zon, heb ik deze dagen dus inderdaad vrij weinig uitgevoerd. Heeerrrrrrlijk, het zijn tenslotte mijn laatste dagen....:p

Maarrrrr deze dagen stonden ook in het teken van mn "geheime missie"!! :-)
Hiervoor had ik elke dag een afspraak, best wel spannend allemaal!!

Sommigen van jullie zullen een vermoeden hebben, sommigen wisten van de ideeën, anderen weer van het plan en een aantal van de volledige planning...en de bijbehorende vraagtekens en gevoelens haha. Superfijn dat ik kon sparren met diegenen!! En Leon moet ik ook niet vergeten, onwijze steun hier ter plekke geweest voor peu neveu hahaha ;-)

Ok, mn missie...neee ik emigreer niet, ik kom dinsdag gewoon naar huis!! ;-p
(Sorry lieve mam en pap als ik jullie heb laten schrikken!! Hou van jullie!! ❤

Wel heb ik een hele mooie symbolische onuitwisbare herinnering aan deze fantastische reis, zodat ik nooit meer kan vergeten hoe ongelofelijk fijn, blij, gelukkig en vrij ik me hier heb gevoeld en op dit moment nog steeds voel!!

LIVING THE DREAM!!

Na een idee, ontwerp, verbeterd ontwerp en veel praten met de artist, ben ik vrijdagavond de trotse eigenaar geworden van een nieuwe tattoo!!
Heel gaaf, gezet op de ouderwetse manier, bamboo style!! Ben er errug blij mee!!!
Stokje ook als souvenir meegekregen, superleuk!!

Een symbolische samenvatting en een herinnering aan deze mooie tijd.

Deze hele reis is voor mij een afsluiting van een periode waarin ik keihard aan mezelf heb gewerkt en mezelf weer heb gevonden nadat ik door vele gebeurtenissen mezelf even was kwijt geraakt.
Ik voel me sterker dan ooit, ben ontzettend gelukkig en voel me vrij!!

Al die lieve mensen die zijn weggevallen de afgelopen jaren draag ik met me mee. Niet meer de last van het verdriet, maar de blijdschap van de mooie herinneringen!!

Ik wil heel graag van deze gelegenheid gebruik maken om echt iedereen, die ook maar iets voor me heeft gedaan en betekend deze afgelopen periode, onwijs te bedanken!!

Zonder deze steun, schouders, luisterende oren en het ellenlange geduld, had ik niet geweest wie en waar ik nu ben!!
En dan had deze reis buiten een afsluiting, nooit zo'n mooi begin geweest. 

Ik ben er klaar voor, klaar voor de toekomst!!

Bedankt!!  <3 ❤

Zo en dan nu een borrel....;-)

CHOK DEE, oftewel PROOST!!
Op het leven!!

Met een dikke knuffel van mij

  • 08 Januari 2016 - 16:31

    Marja:

    In je uppie de hort op. Apies kijken en de sonindeseesiensakke. Maar dan als klap op de vuurpijl een statement vereeuwigd. Op naar de rest van je leven lieverd -xxxx-

  • 08 Januari 2016 - 19:25

    Tante Joke:

    Mooie afsluiting kim ik wens je
    een heleboel geluk en liefde in je verdere leven veel les xxxx

  • 08 Januari 2016 - 20:27

    Irene:

    Mooie MISSIE Kim, dit is een GELUKvakantie waar je met heel veel plezier op terug kunt kijken!!!! Geniet van je laatste dagen, goede vlucht terug en jij bedankt voor je mooie verhalen. Liefs Irini xx

  • 09 Januari 2016 - 10:24

    Sjoelie:

    Ja ik ben zoo trots op je! Ik kreeg wel een klein beetje tranen in m'n ogen van wat je allemaal zo alleen hebt gedaan en gedurfd! Ik zie jouw en je mooie tattoo hopelijk snel ❤

  • 09 Januari 2016 - 16:10

    MA - PA:

    HOI SCHAT

    DE ENERGIE VAN JOU SPAT ERAF,HEERLIJK OOK VOOR ONS
    EN NATUURLIJK VOOR DE KANJERS OP JE WERK EN DE ROPARUN
    EN DE MEIDEN VAN DE TOPPERS!!!!
    WE HEBBEN NOG NIET GEZEGD MAAR ZIEN UIT NAAR DINSDAG !!!!

    Kusssssssssssssssss

  • 09 Januari 2016 - 19:37

    Babij:

    Wat een topreis heb je gemaakt meis!!
    Je enthousiasme en plezier spatten van elk verhaal af.
    Echt zo onwijs gaaf!
    Ik had het je zeker niet na gedaan hoor, zo alleen
    op reis. En dat ook nog eens tussen al die griezelige beestjes hahaha,
    gelukkig waren er ook een hoop leuke dieren ;-)
    En je tattoo; heel tof!! Te gek dat je dat daar
    gedaan hebt (deed het zeer zo op de bamboe style? Ben helemaal
    niet nieuwsgierig hoor hahaha).
    Geniet van je laatste daagjes daar!! Het is voorbij gevlogen!
    Ook wel weer fijn dat je dinsdag weer lekker je ouders kan knuffelen.

    Keep on living the dream!! (Maar daar helpt je tattoo je wel aan herinneren ;-)).
    Tot hopelijk heel snel........ Leuk om al je verhalen live te horen en......
    op naar de meisjeskamer :-) :-) :-)

    Alvast een goede reis terug meis!
    Kusssssss

  • 10 Januari 2016 - 10:20

    Erna:

    You go girl!!! Je bent een topper! Super fijn dat het je dit heeft gebracht! Een mooi en inspirerend verhaal!

  • 10 Januari 2016 - 12:34

    Sanne:

    Hello lief,

    Even een klein berichtje van de andere kant van de wereld. Super trots dat je deze reis zo intens en fijn hebt beleefd en heel blij dat je je weer lekker voelt! Op naar een mooie toekomst waarin je al je verdere dromen waar kunt maken; de wereld ligt aan je voeten!

    Geniet nog van de laatste dagen en we kletsen snel bij onder het genot van een heerlijke Pad Thai ;-)

    Xxxx Sanne

  • 10 Januari 2016 - 15:05

    Mariska (nicht):

    Hey meid wat leuk om je verhalen te lezen...je schrijft het op zo'n manier dat het dat het net is alsof ik het ook meemaak echt top!!.
    Echt stoer van je hoe deze trip aangaat in je uppie maar ik lees alleen maar leuke dingen dus is zeker geen verkeerde beslissing van je geweest.

    Veel plezier nog even je laatste daagjes het hollandse (niet heel erg winterse) weer wacht op je;p

    Groetjes Mariska

  • 10 Januari 2016 - 16:24

    Simone:

    Ooow wat klinkt het allemaal heerlijk en het ziet er echt geweldig uit!! Dacht even dat je voorlopig niet naar huis zou komen maar toch goed om te lezen dat je helemaal voldaan terug komt as dinsdag... wat gaat de tijd snel!!!!
    Op naar de toekomst!!!

    X

  • 12 Januari 2016 - 13:29

    Astrid Verzijden:

    Hoi Kim,
    Wat een prachtige verhalen, mooie belevenis! Maar wat is je vakantie snel voorbij gegaan...ik wens je een goede vlucht terug naar het regenachtige, ietwat frisse maar o zo gezellige Nederland!
    Een dikke toedelszzz, A.V. ;-)

  • 13 Januari 2016 - 14:59

    Angela:

    ik ben blij om te lezen, dat je reis boven verwachting is geweest.
    en de positiviteit en enthousiasme heerlijk om te lezen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kim

Actief sinds 05 Dec. 2015
Verslag gelezen: 322
Totaal aantal bezoekers 5116

Voorgaande reizen:

14 December 2015 - 12 Januari 2016

Mijn reis door Thailand

Landen bezocht: