Dit was de reis van mijn leven!! - Reisverslag uit Rotterdam, Nederland van Kim Iperen - WaarBenJij.nu Dit was de reis van mijn leven!! - Reisverslag uit Rotterdam, Nederland van Kim Iperen - WaarBenJij.nu

Dit was de reis van mijn leven!!

Door: Kim

Blijf op de hoogte en volg Kim

13 Januari 2016 | Nederland, Rotterdam

Hallo lieve mensjes,

Dit is hem dan, alweer het laatste verslag van mijn onvergetelijke reis!!

Zaterdag ochtend was het toch echt tijd om het strand leven gedag te zeggen! :-(
De minivan stond alweer klaar...
Zo'n 5 uur later mijn laatste bestemming (voordat ik de reis richting Nederland in ging zetten) bereikt: Khao Sok National park!!
Ik bleef daar nog twee nachten. Eerste nacht: Riverside Cottages!

Eerst meteen de tour voor de komende twee dagen en de transfer naar het vliegveld van maandag geregeld...dat kan maar gedaan zijn!!

Ze dacht zo lief mee, nu kon ik in plaats van weer terug naar Riverside, meteen vanaf de tour naar het vliegveld, scheelde me 2 uur reizen!! Fijn!!

Riverside cottages is een superleuk opgebouwd soort park, langs de rivier dus. Ik had een jungle hut. Lekker midden in de bush bush, open hutje, dus mijn vriendjes konden me gerust een bezoekje komen brengen haha.

Had ik dat, ik zat weer met mn handen aan de knoppen en opeens was de badkamer deur dicht en die kreeg ik dus ook echt niet meer open.
Gevraagd bij de receptie, kwam er een jongen mee, nou die moest dus gewoon over de muur klimmen om hem open te doen vanaf de binnenkant haha.
Gelukkig waren die hutjes zo gebouwd dat dat kon, maar ik bleef daarna mooi van die deur af haha.
Douchen daar was wel bijzonder trouwens, staand in een ton en als die vol raakte moest je met een kom het water vanuit de ton in de wc gooien :-D

Tijd om iets te eten in het restaurant waarbij je zicht had op de rivier. Met dat prachtige uitzicht en het geluid van de jungle waan je je echt in een andere wereld!

Overal zie je wel beestjes, de ene nog sneller dan de ander.
Opeens zie ik vanuit mn ooghoek een schattig klein beestje mn tafel opschieten. Salamander, gekko, zo'n soort in ieder geval....Een mini vorm dan :-D
Hij vond mn Fanta nogal interessant. ;-)
En meteen erna zag ik allemaal iniminie spinnetjes in t "rondje" zitten van wat mn Fanta aan water had achtergelaten op de tafel.....ik wist meteen wat ik NIET mijn hut in mee zou nemen haha. Ze zijn leuk, maar slapen doe ik alleen haha.

Na een wandelingetje op het terrein en beetje relaxen op het terras, ben ik op tijd naar bed gegaan. Dag erna begon twee daagse tour dus wilde goed uitgerust zijn. Onwijs goede nacht gehad!! Wat heel bijzonder was in die tijd!

Volgende ochtend uitgecheckt en opgehaald door een minivan voor de tour. Het was allemaal wat verwarrend wie bij wie hoorde maar uiteindelijk bleek iedereen naar hetzelfde te gaan, maar was het verdeeld in verschillende groepen. Helemaal goed...Op naar de jungle rafts.

Ondanks dat er meerdere groepen waren, was je wel met elkaar bij de rafts. Onwijs gezellig!!
Na de tweede minivan rit zijn we de longtailboat ingegaan om een fatastische boottocht over de rivier te maken. Jeetje wat keken we onze ogen uit!! Ontzettend mooi groen water met zoveel grote kalkstenen rotsen die uit het water kwamen zetten!! Paradijs weer dus!!

Aangekomen bij de jungle rafts...hutjes die letterlijk drijven op het water. Heerlijk deinen op het water wanneer je hier bent dus!!
Heel basic, matras op de grond, wel gelukkig een toilet en je douche is t water vanuit de rivier...Waar overigens ook alles wat door de wc gespoeld wordt in verdwijnt haha. Of je dus zo schoon wordt van deze douche vroegen wij ons af ;-)

Na de lunch zijn we een tocht gaan maken. Eerst met de longtailboat naar de "echte" jungle. Dan ruim een uur door de jungle lopen. Over boomstammen, onder bamboe, over rotsen etc. Het was echt heel tof maar doordat het zo toeristisch is, zie je daar bijna geen beestjes, die kijken wel uit om in de buurt te komen van het pad dat plat gestampt is door al die westerlingen ;-)
De geluiden waren overigens wel waanzinnig!!

Na de jungle...Tijd voor de grot!!! Pikkedonker, dus we kregen een hoofdlamp om te zien waar we liepen, toch fijn met de waarschuwing dat er enorme spinnen in de grot waren!! (Oh dear haha)

Wauwwww, wat was dat enorm tof om te doen!! Inderdaad gigantische spinnen gezien, geprobeerd op de gevoelige plaat vast te leggen maar dat is met alleen een hoofdlamp niet makkelijk. Verder heeeeeel veel sprinkhanen, vleermuizen en nog meer spinnen!!

We liepen in eerste instantie tot op onze enkels in het water....maar dat werd natuurlijk dieper...we hebben verschillende keren tot ons nek in het water gelopen. Gaaaaafffff!!!!!

Toen we eruit kwamen, hebben we de route via door de jungle afgemaakt richting de longtailboat om vervolgens na in totaal 4 uur terug te keren bij onze accommodatie!!

Na een uur relaxen, konden we aanschuiven bij het diner...dat ging er wel in na zo'n tocht! :-)

Na het diner gingen we de night safari doen. Ze hadden ons al gezegd dat we hier niet teveel van moesten verwachten omdat het lastig was dieren te spotten. Toch een enorme vleermuis en een luwak (kat achtige) gezien.
Na een gezellig drankje met elkaar was het bedtijd....volgende ochtend vroeg op voor de morning mist safari!!
6.40u vertrek.....

Hup de longtailboat in met zn allen op zoek naar "wilde" dieren. Jaaaaa aapjes!!!! Natuurlijk wel in de top van de boom maar met flinke inzoom staat er eentje goed op met zn mooie snor en zn enorm lange staart (longtailmakaak??) ;) En nog een spelend paar apen kunnen vastleggen!!
We hebben nog veel meer verschillende soorten gezien maar die waren te snel voor de camera, etterbakkies haha.

Het was overigens echt waanzinnig mooi, de mist maakte het een ontzettend bijzonder tafereel.

Die dag mn laatste paar uurtjes van de tour voordat ik het vliegtuig pakte naar Bangkok dus ik was nog veel bewuster aan het genieten dan dat ik de afgelopen weken al deed.

Na de ochtend tocht en een lekker ontbijtje was het tijd voor het echte werk. Een longtailboat bracht ons naar een plek onderaan een berg...en natuurlijk gingen wij die op.....
Ruim een uur flink klimmen en klauteren om uiteindelijk bij een grot uit te komen.
Hoofdlamp weer op en....jaaaaa hoorrrrr....mn grote vrienden waren er ook weer. Dit keer zeker 20cm groot....lief klein spinnetje toch ;-)

En verder....YES EEN SLANG!!! Die had ik pas één keer gezien....en dan gewoon op de valreep nog een keer! Nice!!!

De tocht weer terug was best gladjes, dus er gingen wat mensen op hun billetjes....dus ja ik ook :-p Ok...en weer verder.

Beneden aangekomen kregen we een lunch.
Prachtige plek om nog 1x al mijn zintuigen volop te gebruiken en alles op te snuiven wat mogelijk was!!

En toen was het echt voorbij....De tocht met de longtailboat naar het meetingpoint was de eerste stap richting huis. Nog een stukje met zijn allen in de minivan en toen voor de laatste keer tijd voor afscheid, nu van deze superleuke groep en al een klein beetje van Thailand.

Dit waren ontzettend fijne, toffe dagen, waanzinnig als afsluiting!!

Minivan naar Surat thani, vliegtuig naar Bangkok (na uren wachten op t vliegveld (;)) en taxi naar mijn laatste hotel in Thailand.
Geweldige chauffeur had ik. De hele rit, die een uur duurde, hebben we helemaal in een deuk gelegen om wat we elkaar vroegen of vertelden. Heerlijk laatste taxi ritje dus :-)

Hotel was ok. Douche beetje jammer, wat had ik me hierop verheugd maar helaas, dan maar thuis extra genieten. 50cm naast de douche stond de toilet...raar ingedeeld maar goed....

Deze laatste dagen trouwens wel heel veel hurk toiletten tegengekomen dus de "gemiste" hurkjes volop ingehaald. En ik kan je vertellen, oefening baart kunst :-p
Over je benen heen is niet fijn hè, dus tip van Kimmie: hurk helemaal door, sta zo ver mogelijk naar achter op de dingen die voor je voeten bedoeld zijn en plas vooral gewoon lekker met een harde straal, vooral NIET inhouden hahaha ;-)

Juist, laatste hotel, backpack herpakken, douchen en slapen...dat was in ieder geval de bedoeling maar dat laatste lukte niet heel goed. Nu ik de weg richting huis had ingeslagen wilde ik ook gewoon.

9.00uur dinsdag ochtend was het dan zover, de minivan bracht me naar het vliegveld, op naar Nederland!!

11uur en 50 minuten in het vliegtuig. In het begin leek het eeuwen te duren maar op een gegeven moment ging het toch snel. De leuke mensen naast me, dit keer een Amsterdams stel, hielpen daar wel aan mee!!

En dan ben je opeens weer in Nederland, heel raar gevoel en eigenlijk dacht ik: IK WIL TERUG!!!!

Maar dan kom je door de deuren met al je hebben en houden en dan staan daar de mensen die zo belangrijk voor je zijn!! Wat een waanzinnige verrassing dat Roos en Shirley er ook waren!!!
DIT is thuiskomen!!

Thuis...daar ben ik nu weer!
Het is even wennen aan alle luxe en niet meer wakker worden van de geluiden van de jungle maar van auto's, regen en slijptollen.
Ik heb nog een week om eraan te wennen en dat gaat waarschijnlijk sneller dan ik zou willen.

Thailand...mooi, fantastisch, lief, fijn Thailand!!!
Wat zal ik blijven nagenieten van deze waanzinnige reis!!
Het was zoals het moest zijn, ik had geen minuut willen missen en niets anders willen doen!!

Lieve allemaal,
Iedereen die ik heb mogen ontmoeten, iedereen thuis die zo ontzettend meeleefden. Reacties, berichtjes, belletjes, steun, het meedenken, op welke manier dan ook...Elke seconde was fantastisch!! Bedankt!!!!

DIT WAS DE REIS VAN MIJN LEVEN!!
And I had the time of my life!!

Dikke knuffel & kus en tot snel!! ❤

• 13 Januari 2016 - 15:04

Angela:

welkom thuis,,, new you.
    ik heb genoten van je reisverhalen
    zie je snel xx

• 13 Januari 2016 - 15:21

Irene:

Schitterend, ook je laatste dagen(ook een beetje ENG!!!!). Ben blij dat je weer thuis bent en nou verder LEVEN!!!! xx Irene

• 13 Januari 2016 - 22:15

Mariska:

Kim, ik heb genoten van je verhalen! Ik heb ze stuk voor stuk met aandacht zitten lezen. Wat een geweldige reis moet het zijn geweest!!! Ik heb hierdoor wel 1 ding van jou geleerd... Dat je je dromen moet naleven!
    Ik ga hier ook eens vorm aan proberen te geven in de toekomst. Je leeft maar 1 keer, heel cliché, maar o zo waar. X

• 15 Januari 2016 - 02:17

Barbara :

Ook je laatste verslag met veel plezier gelezen, en van je foto's genoten. Fijn dat deze reis je zo goed heeft gedaan.